Pedagogiske dokumenter

Her finner dere ulike pedagogiske dokumenter som vi arbeider etter her på Jonettaplassen. Gjerne sjekk ut!

 

ÅRSPLAN

Årsplanen inneholder en oversikt over hvordan vår barnehage skal jobbe det kommende året. Barnehagen skal oppleves som en forutsigbar og trygg enhet. Den er et arbeidsdokument for personalet, og skal vise hvordan vi arbeider med omsorg, lek, danning og læring. Årsplanen skal også tydeliggjøre progresjon og synliggjøre hvordan vi vurderer vårt pedagogiske arbeid. Temaene i periodene gjennom året jobbes ulikt med innad barnegruppen. Barna vil få nye utfordringer i de ulike periodene som vil gi utvikling av kunnskap og ferdigheter.Den skal også være et utgangspunkt for foreldrenes mulighet til å kunne påvirke innholdet i barnehagen, grunnlag for kommunens tilsyn og informasjon om barnehagens pedagogiske arbeid til eier, politikere, kommune, samarbeidspartnere og andre interesserte (Rammeplan for barnehagen, 2017).

Årsplanen danner også utgangspunkt for pedagogiske planer og evaluering av periodene. Vurdering av det pedagogiske arbeidet skjer blant annet gjennom bruk av evalueringer i personalgruppen, samtaler med barna, pedagogisk dokumentasjon, diskusjoner av praksis i ulike møter og evalueringer i Samarbeidsutvalget (SU).

Sjekk ut vår årsplan:

ÅRSPLAN FOR BARNEHAGEÅRET 2024-2026


PERIODEPLAN

Ut i fra årsplanen og årsblomsten vår har vi utviklet en periodeplan som viser hvordan vi arbeider med rammeplanens fagormåder gjennom barnehageåret. 

Sjekk ut vår periodeplan:

Periodeplan

 

PEDAGOGISK PLAN FOR HVERDAGSRYTMEN VÅR

Vi har utiklet en pedagogisk plan for hverdagsrytmen vår. Dette synliggjør hva, hvordan og hvorfor vi gjør det vi gjør gjennom barnehagehverdagen. 

Sjekk ut vår periodeplan: 

DIDAKTISK PLAN FOR JONETTAPLASSENS HVERDAGSRYTME 

 

HVERDAGSRYTMEN VÅR:

Her finner du vår dagsplan:

DAGSRYTMEN VÅR